ActiviteitenUitrusting

Green Friday.

Dit is het vierde jaar op rij dat Haglöfs Green Friday viert in plaats van Black Friday

Het Zweedse outdoormerk Haglöfs heeft er, sinds 2016, voor gekozen om een standpunt in te nemen tegen het fenomeen Black Friday, waarbij retailers forse kortingen geven op allerlei consumentenproducten.

In plaats van deel te nemen aan de wereldwijde discountdag zal Haglöfs de prijs van alle kleding en uitrusting in hun brandstores verdubbelen*. Alle inkomsten van de Haglöfs brandstores op deze dag zullen worden gedoneerd aan Naturskyddsföreningen** (de Zweedse Vereniging voor Natuurbehoud). Verder zal het merk op 29 november ook haar wereldwijde webshop sluiten. Haglöfs noemt deze dag Green Friday.

‘Als outdoormerk maken we ons grote zorgen over de natuur en zijn we ons ervan bewust dat dingen kopen die je niet nodig hebt, alleen maar omdat het voor een spotprijs wordt aangeboden, niet goed is. Door een standpunt in te nemen tegen Black Friday willen we onze klanten aanmoedigen om twee keer na te denken voordat ze een nieuw product kopen’, aldus Carsten Unbehaun, CEO van Haglöfs.

Elaine Gardiner, Haglöfs Head of Sustainability legt verder uit: ‘Door onze prijzen te verhogen, willen we de aandacht vestigen op het probleem van grootschalige kortingen op dagen als Black Friday. We vragen consumenten na te denken over wie nu echt voor een koopje betaalt wanneer producten minder kosten dan de productiekosten.’

Dit is het vierde jaar op rij dat Haglöfs Green Friday viert in plaats van Black Friday.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook

Close
Back to top button
Close
Close