Fietsen

Communicatie tussen chauffeurs en fietsers.

Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om op de fiets te stappen – met regeringen die graag schonere lucht voor steden willen promoten, is het delen van fietsen nu gemeengoed en miljoenen mensen in heel Europa kiezen ervoor om naar het werk te fietsen of te fietsen voor sport en plezier.

Maar communicatie tussen chauffeurs en fietsers kan moeilijk zijn omdat rijders hun handen van het stuur moeten halen om veranderingen in richting aan te geven of om dank te betuigen. Volgens de verkeersveiligheidsfeiten van de Europese Commissie worden jaarlijks ongeveer 2.000 fietsers gedood op de Europese wegen.

Nu, als onderdeel van zijn ‘Share The Road’ -campagne, heeft Ford een prototype Emoji Jacketontwikkeld. Deze unieke creatie, die niet te koop is, is ontworpen om te laten zien hoe spanningen kunnen worden verlicht door rijders in staat te stellen bestuurders gemakkelijker en duidelijker te laten zien wat hun bedoelingen zijn – en hoe ze zich voelen.

Het Emoji-jack

Sinds ze meer dan 20 jaar geleden werden gemaakt, worden emoji’s beschreven als de eerste taal die is geboren in de digitale wereld. Volgens het eerste “Emoji Trend Report” voelen de meeste mensen zich meer op hun gemak door hun emoties te uiten via emoji’s dan door een telefoontje.

De jas heeft een LED-meshpaneel dat het volgende kan weergeven:

Een van de drie emoji’s

Pijlen ⬅️ ➡️

Gevaarsignaal ⚠️

De fietser activeert elke emoji, indicatoren en het gevaren teken met een draadloze afstandsbediening.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook
Close
Back to top button