Activiteiten

Online trekking-evenement Fjällräven Classic TV

Pak je rugzak in en druk op play

Vanaf deze zomer introduceert Fjällräven Fjällräven Classic TV: de oplossing van het merk voor de huidige situatie om mensen onder te dompelen in een trekking-ervaring die online wordt gestreamd vanuit het oogpunt van een trekker. Fjällräven Classic TV zal kijkers van over de hele wereld digitaal vervoeren naar de locaties van de succesvolle trekkingevenementen van Fjällräven. De eerste aflevering gaat live op 27 mei 2020, om 12.00 uur CET, op de sociale kanalen van Fjällräven en op de Fjällräven Classic-website.

Het oorspronkelijke concept van Fjällräven Classic werd in 2005 gelanceerd met als doel meer mensen aan te moedigen om door de Zweedse bergen te trekken. In de loop der jaren is het geëvolueerd naar een evenement dat elk jaar plaats biedt aan meer dan 2.000 mensen van over de hele wereld en het 110 km lange stuk van de Kungsleden van Nikkaluokta naar Abisko aflegt met alles op hun rug. Het evenement is snel gegroeid – zo ook het concept van Fjällräven Classic.

Na een paar jaar breidde het evenement zich uit van Zweden tot Denemarken en in 2016 tot de VS. In 2017 vond Fjällräven Classic plaats op vier verschillende locaties over de hele wereld, toen Zweden, Denemarken en de VS werden vergezeld door Hong Kong.

Voor het jaar 2020 vertrok Fjällräven met een grote ambitie om de Fjällräven Classic verder uit te breiden naar meer landen en continenten dan ooit tevoren, met extra evenementen gepland voor Duitsland, het VK, China en Zuid-Korea. Het merk kreeg ongelooflijke feedback van de wereldwijde trekkinggemeenschap en tickets waren snel uitverkocht.

Maar 2020 is in veel opzichten een bijzonder complex jaar gebleken en het was met veel verdriet dat Fjällräven de evenementen in Duitsland, Denemarken, het VK, de VS, China en Zweden moest annuleren vanwege de Covid-19-pandemie.

Op dat moment was er een creatieve oplossing nodig om mensen toch te laten genieten van de prachtige landschappen van Fjällräven Classics. Om deze reden creëert Fjällräven een meeslepende, digitale serie online trekkingevenementen om de Fjällräven Classic-ervaring op zijn minst een schijn te geven van mensen waar ze ook zijn.

Beginnend met Klassiek Duitsland, zal de eerste aflevering 3 aaneengesloten dagen duren en zich uitstrekken over 57 km kronkelende paden door velden en bossen, langs bergkammen en meren, over heuvels en graslanden van de prachtige Allgäu-regio in Duitsland. Kijkers kunnen een paar uur meedoen, of voor de hele driedaagse trektocht, waarbij ze het pad vanuit een oogpunt van perspectief ervaren.

De eerste editie van Fjällräven Classic TV zal worden uitgezonden vanaf 27-29 mei 2020, beginnend om 12:00 CET op de Fjällräven Classic-website, zodat u altijd en overal kunt afstemmen.

De tweede aflevering is gepland voor 1-4 juli 2020, beginnend om 12:00 uur, en zal trekkingfans over de hele wereld digitaal naar Denemarken brengen na de tocht van 75 km over met gras begroeide heuvels, door donkere bossen en langs de kustlijn.

Dus pak je afstandsbediening, pak je rugzak en stem af voor een unieke trekking-ervaring die rechtstreeks door het Fjällräven Classic-team naar je huis wordt gebracht.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button