ActiviteitenUitrusting

De bewuste yogi heeft voldoende keuze.

De wereldwijde yogamatmarkt zal naar verwachting tegen 2025 gestegen zijn tot ruim € 20 miljard bij een groei van 7,2% van 2019 tot 2025. Yogamatten worden tijdens het sporten gebruikt om handen en voeten stabiel te houden en blessures te voorkomen. De stijgende vraag naar fitnessapparatuur en -accessoires zal naar verwachting de marktgroei stimuleren. In 2018 werd de markt voor fitnessapparatuur gewaardeerd op ongeveer € 12 miljard.

Hevige concurrentie door de aanwezigheid van een groot aantal regionale en lokale spelers op de markt leidt fabrikanten ertoe zich te concentreren op productinnovatie en -ontwikkeling. Fabrikanten hebben yogamatten geïntroduceerd met verschillende labels, zoals biologisch, niet-toxisch, ftalaatvrij en milieuvriendelijk. Gaiam en YogaDirect bieden bijvoorbeeld niet-toxische en ftalaatvrije yogamatten voor kinderen. OutdoorGearLab LLC, Liforme Ltd, JURU en YOLOHA bieden milieuvriendelijke yogamatten. Prana Revolution van OutdoorGearLab LLC biedt de E.C.O yogamat die is gemaakt van 100% thermoplastische elastomeren.

Leveranciers.

OutdoorGearLab LLC (VS) –Prana Revolution, Kolckmann GmbH (Duitsland) -ako yoga, Hugger Mugger (VS) -Tapas, Eco-Rich, Earth Elements, Shrine Sports Distributors (India) -Stag, Shenzhen Haifuxing Technology Co., Ltd. (China) -HFX, Jade Yoga (VS), Liforme Ltd (VK), Mandala Yoga Mat (VS), Aerolite (India), Shanghai Eversuccess Industries Co., Ltd (China), Shanghai Fitnessourcing Inc. (China), Hefei Bodyup Sports Co., Ltd. (China), Elysian (Taiwan), Microcell Composite Company (Taiwan) en Jiangxi Lveten Plastic Industry Co., Ltd. (China)

Groeimogelijkheden in de markt.

Consumenten geven de voorkeur aan natuurlijke en biologische producten voor gebruik in het dagelijks leven. Om tegemoet te komen aan de vraag van de consument, introduceren fabrikanten van yogamatten katoenen en jute yogamatten. Het katoenen yogamattensegment zal naar verwachting de hoogste groei laten zien de komende jaren. Fabrikanten zoals ASE Yoga India, Magfit, Onlymat, Montesa en IDA Yog bieden wereldwijd jute yogamatten aan. Het toenemende aantal yogaliefhebbers en een focus op het handhaven van een gezonde levensstijl zullen waarschijnlijk de vraag naar deze producten stimuleren in de komende periode.

Groei van de georganiseerde detailhandel: consumenten geven de voorkeur aan detailhandels zoals supermarkten en hypermarkten om de kwaliteit en variëteit van producten te testen. Bovendien helpen winkelgebaseerde kanalen bij het vergelijken van prijzen voor verschillende producten en merken, wat de groei van het segment op de wereldwijde markt voor yogamatten stimuleert. Het toenemende aantal speciaalzaken dat producten voor zowel volwassenen als kinderen aanbiedt, heeft aanzienlijk bijgedragen aan de offline verkoop van yogamatten wereldwijd. Het gebruik van e-commerce of online kanalen neemt echter toe vanwege het gemak van thuiswinkelen en de beschikbaarheid van een verscheidenheid aan producten. Bovendien bieden deze kanalen deals, kortingen en coupons om consumenten aan te trekken die de groei van het segment verder stimuleren.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button